Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 60312
تاریخ انتشار : 6 مهر 1393 14:10
تعداد بازدید : 1145

نقش رسانه هاي جمعي در توسعه کشورهاي جهان اسلام

چکیده پایان نامه زهراء علاءالديني در مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با عنوان"نقش رسانه هاي جمعي در توسعه کشورهاي جهان اسلام"، سال دفاع 1382


چکیده پایان نامه زهراء علاءالديني در مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با عنوان"نقش رسانه هاي جمعي در توسعه کشورهاي جهان اسلام"، سال دفاع 1382

 چکیده:

جهان امروز را بويژه در دهه اخير عصر ارتباطات گويند. بر سر چگونگي کارکرد رسانه هاي همگاني ديدگاهه اي مختلفي وجود دارد که در اين پژوهش به تفصيل به آن پرداخت شده است. موضوعاتي چون استراتژي، قدرت، امنيت، منافع، سياست و فرهنگ توسعه در سطح ملي و فراملي قويا متأثر از مقوله ارتباطات و رسانه هاي همگاني مي باشند. در اين پژوهش به سؤال اصلي مطرح شده« نقش و کارکرد رسانه هاي جمعي در توسعه کشورهاي جهان اسلام»« پاسخ داده شده است و به فرضيه رسانه ها. عامل اصلي توسعه ارتباطات بوده و زمينه براي افزايش تعامل بين حوزه هاي اجتماعي و تحرک در نهادهاي سنتي کشورها، جهان سوم را فراهم مي آورد هم پرداخته شده و در نهايت به اين نتيجه مي رسيم که کارکرد رسانه هاي مستقل ايجاد شرايط مشارکت نهادينه سياسي و اجتماعي، ايفاي نقش نهاد برقرار کننده ارتباطات ميان مردم و دولت، ايجاد شرايط اصلاح و بالا بردن کارآمدي حوزه عمومي، ايجاد شرايط آزاد گفتگو ميان نخبگان جامعه و ايجاد زمينه تفاهم ميان آنان و افزايش مشروعيت سياسي حکومت در اثر تمامي اين کارکردها است. در ضمن برآوردن نيازهاي خبري و اطلاعاتي جامعه و جلب اعتماد آنان هم از ديگر کارکرده است.

منبع: پایان نامه های دینی

 پایان نامه های مرتبط دین، هنر و رسانه

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.