Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 52924
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1393 11:3
تعداد بازدید : 755

نیازسنجی مخاطبان ضرورت فعالیت رسانه ای

دکترعلیرضا پویا؛ دانشجوی دکترای فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما قم در مقاله ای به موضوع روز" نیازسنجی مخاطبان ضرورت فعالیت رسانه ای" در فصلنامه پژوهش های ارتباطی پرداخته است.
دکترعلیرضا پویا؛ دانشجوی دکترای فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما قم در مقاله ای به موضوع روز" نیازسنجی مخاطبان ضرورت فعالیت رسانه ای" در فصلنامه پژوهش های ارتباطی ش 26 پرداخته است.

چکيده:
وسایل ارتباط جمعی با کارکردهای متنوعی که در جامعه دارند، همواره در تعامل طبیعی با جامعه و محیط اطراف خود هستند. امروزه رقابت شدیدی برای جذب مخاطب در بین رسانه ها پندیدار شده است. استفاده از روش های تامین رضایت و اقناع مخاطبان و توجه به نیازها و نگرش های آنان، بسیار ضروری و از جمله لوازم موفقیتی است که هرگاه مورد کم توجهی قرار گیرد فرصت را به رسانه رقیب می سپارد.باید توجه داشت که مخاطب، انسان با اراده ودارای قدرت تصمیم گیری و انتخابی است که هر آن چه را با نیازها و مصالح جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون باید فعالیت ها و اهداف اساسی خود را با توجه به شرایط نیازها و ضرورت های محیط تنظیم کنند و همواره برای رسیدن به هدف و بهره مندی مطلوب مطالعاتی از قبیل نیازسنجی مخاطبان و بررسی واکنش آنان در قبال برنامه های پخش شده را مورد توجه قرار دهند. هم چنین هر چه رسانه هدفمند تر باشد یعنی محتوا و پیامی را در برنامه خود دنبال کند ، بهره گیری از روش های جلب رضایت و اقناع ضرورت بیشتری خواهد داشت.

دریافت اصل مقاله (درحال ویرایش)

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.