Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 46589
تاریخ انتشار : 4 اسفند 1392 11:37
تعداد بازدید : 1349

تدوين شاخص هاي تبليغات بازرگاني مبتني بر نظام ارزشي اسلام از ديدگاه كارشناسان

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد فريبرز فريدون در دانشكده ارتباطات، دانشگاه صدا و سیما با عنوان: تدوين شاخص هاي تبليغات بازرگاني مبتني بر نظام ارزشي اسلام از ديدگاه كارشناسان، به استاد راهنمایی: دکتر سید بشیر حسینی، مشاوره: محمد مهدی مظاهری و داوری دکتر علی اصغر غلامرضایی و غلامرضا غلامی تاریخ دفاع: 1392/08/15


چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد فريبرز فريدون در دانشكده ارتباطات، دانشگاه صدا و سیما با عنوان: تدوين شاخص هاي تبليغات بازرگاني مبتني بر نظام ارزشي اسلام از ديدگاه كارشناسان، به استاد راهنمایی: دکتر سید بشیر حسینی، مشاوره: محمد مهدی مظاهری و داوری دکتر علی اصغر غلامرضایی و غلامرضا غلامی تاریخ دفاع: 1392/08/15

چکیده:

امروزه در اتمسفر اقتصادي، تبليغات به عنوان يكي از آيتم هاي ويژه ي پازل نهاد بازرگاني محسوب مي گردد منطبق بـر الزامات ساختاري اقتصاد ايران « با تاكيد بـر ساختار اقتصادي توليد بجاي ساختار اقتصاد مصرف » انتفاع اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي نظام تبليغات بازرگاني ، تنها منوط بـه تبلور شاخص هاي تبليغات بر بستـر نظام ارزشي اسلام ، صورت مي پذيرد. در پژوهش موصوف بـر آن هستيم كه بـا تدوين شاخص هاي تبليغات بازرگاني بـر اساس نظام ارزشي اسلام افتراق ماهوي نظام تبليغات منبعث از شريعت شيعي را، با نظام تبليغات اقتصاد آزاد سرمايه داري روشن سازيم به همين منظور مبتني بر تكنيك مصاحبه عميق، از صاحبان انديشه و كارشناسان دانشگاهي و اجرايي در حوزه هاي دين مبين، اقتصاد، رسانه و حقوق درخواست گرديد، ديدگاه ها و نقطه نظرات خود را پيرامون تبليغات بازرگاني بر اساس نظام ارزشي اسلام اعلام نمايند؛ پرسش نامه اي كه به همين جهت تهيه و تنظيم گرديد، مشتمل بـر چهار پرسش باز بود كه هر كدام در واقع به منظور ارزيابي يكي از اهداف پژوهش طراحي شده بود: 1 ـ شاخص‌هاي تبليغات بازرگاني در نظام ارزشي اسلام چـه تفاوت هـايي بـا شاخص هاي تبليغات بازرگاني نظام اقتصاد آزاد سرمايه داري دارند ؟ 2 ـ معيارهاي تدوين شاخص‌هاي تبليغات بازرگاني در نظام ارزشي اسلام كدامند ؟ 3 ـ در تدوين شاخص هاي تبليغات بازرگاني مبتني بر نظام ارزشي اسلام ، اخلاق داراي چه جايگاهي است ؟ 4 ـ نظام ارزشي اسلام در مورد تبليغات بازرگاني قائل به چه حدود و محدوديت هايي است ؟ با تحليل محتـوا و رويـه بندي داده ها ، ابتـدا يافته هاي پژوهش تحت عناوين موضوع شناسي و شاخص شناسي مُدون گرديده و سپس احصاء شاخص هاي تبليغات بازرگاني مبتني بـر نظام ارزشي اسلام معطوف بـر مفاهيم و موازيني ويـژه ، در دو بخش « بنيـان ها و معيـارها » صورت پذيرفته است .

واژگان كليدي: اقتصاد آزاد سرمايه داري- ساختار اقتصاد توليد-ساختار اقتصاد مصرف- شاخص هاي تبليغات بازرگاني– مصرف گرايي- نظام ارزشي اسلام

آرشیو پایان نامه های دانشکده صدا و سیما قم

پایان نامه های مرتبط دین، هنر و رسانه

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.