Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 46279
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1392 12:55
تعداد بازدید : 1188

نقش سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و ترويج يك الگوي ايراني – اسلامي مطالعه موردي: خواجه نصيرالدين طوسي

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد ليلا خالقي در دانشكده توليد راديو، تلويزيون، دانشگاه صدا و سیما با عنوان: نقش سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و ترويج يك الگوي ايراني – اسلامي مطالعه موردي: خواجه نصيرالدين طوسي، تاریخ دفاع: 1391/08/03

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد ليلا خالقي در دانشكده توليد راديو، تلويزيون، دانشگاه صدا و سیما با عنوان: نقش سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و ترويج يك الگوي ايراني – اسلامي مطالعه موردي: خواجه نصيرالدين طوسي، به استاد راهنمایی:دکتر سید بشیر حسینی، مشاوره: بهنود الله وردی نیک، تاریخ دفاع: 1391/08/03

چکیده:

اين پژوهش در پي آن است تا با استفاده از نظر كارشناسان به بررسي نقش سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و ترويج يك الگوي شخصيتي بپردازد. در اين پژوهش با استفاده از روش كيفي و تكنيك مصاحبه عميق به جمع آوري اطلاعات لازم از كارشناسان و صاحب نظران پرداخته شده است. داده هاي اصلي توليد شده از مصاحبه ها در واقع پاسخ ها، نظرات و عقايد مصاحبه شونده ها ست و براي تحليل از روش مقوله بندي و كد گذاري استفاده شده است. نتايج اين پژوهش بيانگر اين واقعيت است كه سيماي جمهوري اسلامي ايران نتوانسته است در حوزه‌ي الگوسازي و به خصوص الگوي شخصيتي، نقش مطلوبي داشته باشد. لازمه‌ي داشتن نقش مطلوب در اين حوزه توسط سيما اين است كه سيما به عنوان يك رسانه، با توجه به فضاي رقابتي و تكثر درگاه هاي اطلاعاتي؛ ابتدا جايگاه مطلوب‌تري براي خود در ذهن مخاطبان و مردم ايران بسازد و سپس با داشتن يك برنامه ريزي استراتژيك اقدام به الگو سازي و ترويج آن كند. برنامه اي كه مبناي آن، فرآيندي باشد كه باورپذيري شخصيت مورد نظر را در ذهن مردم ايجاد كند. اهميت مخاطب شناسي و برنامه سازي خلاقانه و پر محتوا در اين مورد ضروري به نظر مي‌رسد. جايگاه سازي توسط سيما مي‌طلبد تا از فرآيند برندينگ و برندآفريني كمك گرفته شود؛ ضروري به نظر مي رسد كه به هويت برند و تصوير برند خودِ سيما، شبكه‌ها و حتي برنامه‌ها پرداخته شود. در نهايت ساده‌انگارانه خواهد بود كه از يك برنامه، فيلم يا سريال انتظار «الگوسازي شخصيتي» در ميان مخاطبان وجود داشته باشد. واژگان كليدي: نقش، سيماي جمهوري اسلامي ايران، الگو، خواجه نصيرالدين طوسي

آرشیو پایان نامه های دانشکده صدا و سیما قم

پایان نامه های مرتبط دین، هنر و رسانه

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.