Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 28530
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1392 14:1
تعداد بازدید : 1474

بررسی عوامل جذابیت محتوایی در نمایش های تلویزیونی با نگاهی به مجموعه کلید اسرار

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد آقای مهدی عالمیان دانشجو دوره13 تهیه کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان "بررسی عوامل جذابیت محتوایی در نمایش های تلویزیونی با نگاهی به مجموعه کلید اسرار" به راهنمایی: دکتر سید مجید حسینی زاد و دکتر حمید دهقان پور، تاریخ دفاع 92/3/25

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد آقای مهدی عالمیان دانشجو دوره13 تهیه کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان "بررسی عوامل جذابیت محتوایی در نمایش های تلویزیونی با نگاهی به مجموعه کلید اسرار"به راهنمایی: دکتر سید مجید حسینی زاد و دکتر حمید دهقان پور و داوری آقایان:دکتر عباسی و علیرضا رضاداد، تاریخ دفاع 92/3/25

چکیده فارسی:

استفاده از جذابیت‌های بصری و مفهومی در آثار رسانه‌ای در حقیقت، به کارگرفتن ابزار موفقیت این رسانه‌ها در جلب نظر مخاطب می‌باشد. جذابيت در واقع جوابي است به اميال و خواسته‌هاي تماشاگران كه ناديده گرفتن آن، موجب دوري مخاطب خودي از رسانه‌هاي داخلي و سوق دادن توجه آنان به رسانه‌هاي بيگانه و يا ماهواره و اينترنت مي‌شود. فقدان عناصر جذابيت، تكراري بودن سوژه‌ها، سطحي و زودگذر بودن مفاهیم، عدم تعمق در فرهنگ خودي، پيروي از فرهنگ‌هاي غربي، همراه با ذهنيت غيرملي در سينما و تلويزيون ما، موجب دلسردي مخاطبان عام و خاص اين مرز و بوم از این رسانه توانمند شده است.

 از اين جهت، شناخت جذابيت‌ها و نوع تدوين آنها در فيلم با قالب و محتواي ديني، مقوله‌اي است كه مي‌تواند در برنامه‌سازي و برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت مدیران و توليدكنندگان فيلم‌هاي ديني راه‌گشاي جذب هرچه بيشتر مخاطبان باشد.

 لذا هدف كلي اين تحقیق، بررسی و شناخت عوامل جذابیت‌های محتوایی در نمایش‌های تلویزیونی با نگاهی مجموعه کلید اسرار است.

 با توجه به نظریات مختلف ارائه شده، در این پژوهش، می‌توان گفت، اصل غریزه انسانی مبنی بر گرایش انسان به سعادت و کمال است که در شوق درک و فهم ماوراء و امور نامحسوس وجود دارد، و می‌تواند از جذابیت‌های واقعی که ریشه در ذات انسان دارد شمرده شود، که باید در آثار نمایشی مورد توجه بیشتر قرار گیرد، که با استفاده از روش‌های تحقیقی اسنادی و نشانه‌شناسی، به نتیجه رسیدیم.

 در فصل چهار این رساله، به توضیح مشخصات مجموعه کلید اسرار پرداخته شدو در ادامه، با تحلیل برخی قسمت‌ها، و تطبیق آنها با اصول کلی بیان شده در فصول ابتدایی، به این نتیجه رسیدیم که، مجموعه کلید اسرار با نیازسنجی که از سطح عمومی مردم انجام داده بود، توانست نیازهای معنوی آنها را در قسمت‌های خود به صورت نمایشی ارائه دهد و نسبت به جذب مخاطبان، اهتمام بورزد. و چه نیکو است که بتوانیم، این روند را در مجموعه رسانه‌های داخلی خود بکارگیریم و با انتقال مفاهیم دینی بدون تحریف و توهم و ارائه صحیح آنها مانع از انحراف افکار عمومی به سمت و سوی مفاهیم نادرست که با لباس دینی ارائه می‌شود، گردیم.

 کلید واژه‌ها: جذابیت، مجموعه، کلید اسرار، محتوا، دین، پیام.

  کاربر گرامی جهت دریافت اصل پایان نامه به دانشکده صدا و سیما قم مراجعه فرمایید

  آرشیو پایان نامه های دفاع شده

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.