Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 28529
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1392 13:43
تعداد بازدید : 1615

بررسی نقش و ویژگی های برنامه سازی راهبردی فرهنگی در تلویوزیون با تاکید بر برنامه های گفتگو محور

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد آقای عبدالله امانیان دانشجو دوره بررسی نقش و ویژگی های برنامه سازی راهبردی فرهنگی در تلویوزیون با تاکید بر برنامه های گفتگو محور به راهنمایی: استاد دکتر دیباجی و سید ابوالقاسم صالحی زاده، تاریخ دفاع 92/3/7

چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد آقای عبدالله امانیان دانشجو دوره 11 تهیه کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم  با عنوان"بررسی نقش و ویژگی های برنامه سازی راهبردی فرهنگی در تلویوزیون با تاکید بر برنامه های گفتگو محور" به راهنمایی: استاد دکتر دیباجی و سید ابوالقاسم صالحی زاده و داوری آقایان: آقایان دکتر محمد علی خبری و آقای سید رائد امیری تهرانی، تاریخ دفاع 92/3/7

چکیده فارسی:

 

تلویزیون یکی از ابزارهایی است که امروزه در جهت جنگ نرم استفاده­ های فراوانی از آن می­شود. شبکه­های هدفمند تلویزیونی با اجرای راهبردهای فرهنگی در ساخت و پخش برنامه­های تلویزیونی به سمت تغییر افکار، ارزش ها و اعتقادات مخاطبان خود گام برمی­دارند. این شیوه را برنامه سازی راهبردی فرهنگی می­گویند.

 

برنامه­های راهبردی فرهنگی دارای مشخصات و، ویژگی هایی در ساخت و محتوا هستند. شاخصه اصلی این برنامه­ها، جهت گیری محتوایی آنها به سمت تغییر نگرش مخاطب است. از نظر ساختاری نیز از مولفه­هایی مثل: انتخاب موضوعات هوشمندانه و راهبردی، هدف گذاری بر اساس شناخت مخاطب، ایجاد رابطه نزدیک و تعامل با مخاطب، استفاده از عوامل حرفه­ای و بهره­گیری از تکنولوژی روز بهره می­برند.

 

در برنامه­سازی راهبردی از ظرفیت گفتگو نیز استفاده می­شود. گفتگو به عنوان بستر مناسبی که از دیرباز مورد استفاده فلاسفه یونان و مسلمان برای انتقال مفاهیم علمی و فلسفی بوده است می­تواند با جهت دهی مناسب در قالب یک برنامه گفت گو محور راهبردی موجب تغییرات اجتماعی، سیاسی و مذهبی گردد که در نتیجه منجر به تغییر فرهنگی خواهد شد.

 

در گفتگو می­توان با انتخاب موضوعات هوشمندانه و کلیدی­ و جهت­ دهی مناسب و دقیق به طرح مباحث پیرامون آن، به گزاره­های موجود در اندیشه مخاطبان شک و تردید وارد کرد و یا اینکه آنها را تقویت و بازسازی نمود. برای رسیدن به این اهداف در برنامه­های گفتگو­محور روی سه محور اساسی، یعنی انتخاب موضوع، انتخاب کارشناسان، و فرم، برنامه ریزی دقیق صورت می­پذیرد.

 

 اصطلاحات کلیدی: برنامه تلویزیونی، برنامه سازی راهبردی فرهنگی، برنامه گفتگو محور، تلویزیون، راهبرد

 کاربر گرامی جهت دریافت اصل پایان نامه به دانشکده صدا و سیما قم مراجعه فرمایید

  آرشیو پایان نامه های دفاع شده

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.